De langste blog omdat Katja een week bij ons was! - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu De langste blog omdat Katja een week bij ons was! - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu

De langste blog omdat Katja een week bij ons was!

Blijf op de hoogte en volg Shanna

22 April 2018 | Spanje, Guardamar del Segura

Yaaaaaaz mijn best friend is in town! Katja is zondag aangekomen en ik had een ochtenddienst op stage. Ik mocht eerder weg en wij zijn gelijk naar het strand gegaan om te lunchen en daarna een paar uur op het strand te liggen. De zee was veel te koud, maar wij geloven erin dat je sneller bruin wordt als je af en toe onder dompeld in het zeewater.
In de avond zijn wij uit gegaan in Rojales samen met Marcela, zoals altijd weer een gouden avond. Katja en ik gingen even buiten plassen, want binnen was echt te vies en te druk. Dus ik was klaar en daarna ging Katja bij de volgende auto zitten, nou die straal kwam bijna op mijn schoenen, we kwamen echt niet meer bij. Er waren ook nog twee collega's van Marcela en mij, dus we hebben onwijs genoten.
De volgende ochtend had ik helaas weer een vroege dienst, Marcela en Katja hadden boodschappen gedaan en daarna zijn ze met mijn strandspullen naar stage gekomen. Ik heb Katja een korte rondleiding gegeven, maar ik was echt chagrijnig door mijn dienst (zal ik later uitleggen). Na de rondleiding zijn wij lekker gaan lunchen en daarna weer bakken op het strand. In de avond hebben we samen gesport en Marcela had haar overheerlijke lasagne gemaakt.
Dinsdag ochtend moest ik om 06:00 opstaan voor nog een dag stage, gelukkig mijn laatste. Ik merkte heel erg dat ik echt slaaptekort had en daar ga ik echt slecht op. Ik was snel geirriteerd en mijn lichaam was echt snel moe. Ik mocht vroeg weg van stage en ik had mijn strandspullen al bij me. Katja en ik hadden weer afgesproken bij ons vaste lunchplek en daarna hebben wij 4 uur op het strand gelegen. Een engels stel vroeg ons of wij even op hun spullen wilde letten als zij even een drankje gaan doen. Nou geen probleem, dus Katja en ik voelde ons echt verantwoordelijk en we hadden afgesproken om shifts te doen van wie er op zijn buik ging zonnen en wie op zijn rug, want die stoelen lagen achter ons. Op een gegeven moment was ik even aan het bellen en Katja dacht Shanna let wel op ik doe even mijn ogen dicht. Dus ik was klaar met bellen, Katja kijkt op zegt ze 'omg waar is die jas van die mensen?' Ik dacht echt dat ze die jas gewoon mee hadden genomen, maar Katja was ervan overtuigd dat die nog op dat bed lag toen zij weg gingen.
Naaaa vanaf dat moment hebben wij ongeveer een uur stress gehad, want ik wist ook niet meer zeker of ze die jas nou hadden meegenomen of niet. Als Katja stress heeft dan ga je haar ook geloven. Die mensen bleven veel te lang weg, dat vond ik al brutaal. Na anderhalf uur komen ze terug, zeggen niet eens bedankt voor het opletten en die man had zijn jas gewoon aan. Ik had al slaaptekort, dus dit schoot een beetje in het verkeerde keelgat. Ik stond op het punt om hun spullen in de zee te gooien, maar daar schieten we ook niks mee op. Verder hebben wij een heerlijke dag gehad samen, na het strand ben ik nog even gaan sporten en in de avond gingen wij de koffer pakken voor een nacht Valencia voor Katja haar 23e verjaardag!!

Woensdag was mijn eerste vrije dag maar helaas ging de wekker om 07:00, want wij gingen naar Valencia! 
Wij moesten eerst met de bus naar Alicante en vanuit daar met de trein naar Valencia. De treinreis duurde ongeveer anderhalf uur en vanaf het treinstation in Valencia moesten wij maar een klein stukje naar ons hotel lopen.
Het was echt een super leuk bed and breakfast in een hele gezellige straat met allemaal eettentjes. Wij hebben de spullen neergezet en even omgekleed want het was echt bloedheet. Wij hadden besloten om de eerste dag naar de verste dingen toe te gaan zodat wij de donderdag, de laatste dag, in de buurt konden blijven.
The city of arts and sciences stond al heel lang op mijn bucketlist, alleen maar voor 'de' foto. Toen wij naar kilometers lopen daar aankwamen was ik echt gelukkig. Het weer was perfect, dat betekend goed licht en mooie plaatjes schieten. Wij hebben zelfs een klein bootje gehuurd om 10 minuten op dat water te varen, dat was echt super leuk en onverwachts. Ik ben echt blij dat ik dit heb gezien en dat ik dit mag meemaken met deze meiden bij mij.

Na de city of arts and scienes zijn wij naar de haven gelopen, dat was echt een mega teleurstelling. Maar het strand daarentegen was echt heel mooi en groot, er stond een enorm zandkasteel en er waren allemaal gezellige tentjes waar wij eindelijk wat konden eten, drinken en vooral zitten. Mijn voeten waren echt niet blij met mij. Wij hadden tapas besteld en drie drankjes en toen wij de rekening kregen was het maar 9.50, die man was ons tapas vergeten dus wij hadden snel geld neergelegd en toen zijn we snel de boulevard opgelopen.
We hebben de metro terug gepakt naar ons mooie straatje, maar niet zonder slag of stoot. Wij hadden 1 kaartje gekregen voor ons 3e, dus wij dachten dat wij ook met zijn drieën door het poortje moesten. De eerste keer ging goed maar wij werden aangesproken door de mannen die daar stonden. Toen wij op ons eindstation waren dachten we nou we doen het nog een keer en ik ging eerst en ik kijk achterom, zat Katja vast met haar rugzak tussen de poortjes en Marcela stond nog daarachter. Ik kwam echt niet meer bij, Marcela moest met ons kaartje het poortje weer openmaken en toen kon Katja verder lopen. Iedereen keek ons aan en moest ook echt zo lachen.
Dit had die middag helemaal afgemaakt.

Toen wij weer op de kamer waren viel ik vrij snel in slaap, ik voel mij soms echt heel oud, ik kan het allemaal niet meer zo goed aan. Rond een uur of half 9 zijn we lekker naar The Good Burger gegaan, daar was een menu voor 6.50 en dan kon je elke burger kiezen, een drankje en patat. Dus wij hadden een goede bodem gelegd voor een legandarische avond. Wij gingen op een groot plein wat biertjes drinken en wij zijn uiteindelijk aangeschoven bij een Engels rugby team. Super gezellig mannen, erg aanwezig wel maar dat kwam goed uit want Katja was om 00:00 uur jarig. Dus een van die mannen had Katja op zijn schouders genomen, wij hadden van te voren een fles Champagne gekocht en die heeft zij om 00:00 gepopt en het hele plein heeft uit volle borst voor haar gezongen. Het was echt een heel mooi begin van haar 23e verjaardag. Ik ben onwijs blij dat zij bij me is en dat we dit kunnen vieren in Valencia. Na de champagnepoppings hebben wij een taxi gepakt naar de club caribbean, eerst hadden wij echt zoiets van waar zijn wil beland, maar wij zijn gebleven tot het licht aanging. We werden nog uitgenodigd voor een afterparty, maar mijn bed riep net iets harder.
De volgende dag moesten wij om 11:00 uur uitchecken, Katja was door haar wekker heen geslapen. Ik riep haar nog, ze had de wekker uitgezet en toen ging ze verder slapen. Uiteindelijk moesten we een beetje opschieten, wij mochten ons koffertje daar achter laten en toen zijn wij Valencia weer in gegaan. Ik denk dat we vijf kerken hebben bezocht, ik heb eindelijk een echt kaarsje kunnen branden voor oma en we hebben ook nog een halve dienst bijgewoond. Na het vele lopen zijn we lekker op een terras gaan zitten in de zon, met een biertje en toen hebben wij een beetje de tijd uitgezeten. Rond een uur of zes zijn wij terug gegaan om ons om te kleden en de spullen te pakken en toen wij bij de trein aankwamen zagen we dat de trein een half uur vertraging had. Fuck my life, dat was echt de slechtste timing want daardoor hebben wij de overstap gemist van Alicante naar huis. Dus wij hebben een taxi moeten nemen om thuis te komen.
Eindelijk thuis van een geweldig nieuw avontuur met mooie herinneringen.

Valencia heeft echt deze hele ervaring een stukje mooier gemaakt, zeker dat ik dit kon doen met Katja erbij.
De bed and breakfast zou ik echt aanraden aan mensen die een weekend naar Valencia willen gaan. Het is echt heel verzorgd en de locatie is perfect, en de prijs is echt bizar laag. Ik zal wel aanraden om een fiets te huren want je benen gaan echt kapot van de spierpijn. Het voelt alsof ik ongetraind de marathon heb gelopen.

Op vrijdag kon ik eindelijk een beetje uitslapen! Katja en ik zouden lekker een stukje door Guardamar gaan lopen en daarna nog even op het strand gaan liggen. Marcela had stage tot 15:00 en om 16:00 hadden wij een afspraak om weer te gaan quad rijden.
Katja en ik hadden een eigen quad en Marcela zat bij mij achterop. Van te voren hebben wij gevraagd of wij even konden stoppen bij het meer want daar wilde wij heel graag nog wat foto's maken. Ik denk dat wij meer foto's hebben gemaakt deze week dan in de maanden dat ik hier ben. Maar goed, dat doe je als je weet dat je vrienden voor het leven bent en later alles terug wilt kijken en wilt laten zien aan je kleinkinderen.

In de avond hebben wij heerlijk vis, broccoli en aardappeltjes gegeten. Wij waren het vette eten en alle pasta's zo zat. Na het eten hebben wij ons progamma's gekeken en daarna hebben wij een mooie avond in de karaokebar gehad. De laatste dag was gelukkig lekker rustig, wij hebben de week afgesloten in Bacanal in Rojales. Om 10:00 uur is Katja de taxi ingegaan richting het vliegveld. Ik heb weer voor de volle 100% van je aanwezigheid genoten lieve schat, goeie reis terug.

Ik zou nog kort vertellen waarom ik chagrijnig was na mijn diensten, dat komt omdat mijn begeleider vakantie heeft. En de vakantiehulp is maar voor 2 weken ingewerkt, ik moest dus alles voorkauwen en ik mocht niks meer zelf doen omdat zij zich verantwoordelijk voelt. Ik begrijp het maar mijn dagen op stage gaan heel langzaam op dit moment. Het feit dat ik slaaptekort heb zal ook een grote rol spelen.

Nou voor degene die nu nog steeds aan het lezen zijn. Dit is echt het einde!

  • 22 April 2018 - 10:04

    Karin:

    Heerlijk om elke keer jou week ervaringen te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanna

Hi lieve mensen, Mijn naam is Shanna en ik studeer verpleegkunde op het mbo college Flevoland. Ik zit nu in mijn derde jaar en de laatste twintig weken ga ik stage lopen in Spanje. Ik ga proberen elke week een blog klaar te hebben zodat ik later alles kan terug lezen en zodat jullie kunnen mee genieten van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 06 Nov. 2017
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 21258

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 05 Augustus 2018

CACgames Barranquilla 2018

29 Januari 2017 - 01 Juli 2017

Stage in Spanje

Landen bezocht: