Stage geregeld, koning en mijn grote dierenhart! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu Stage geregeld, koning en mijn grote dierenhart! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu

Stage geregeld, koning en mijn grote dierenhart!

Blijf op de hoogte en volg Shanna

07 Juli 2018 | Curaçao, Willemstad

Je zou maar elke dag 2x trainen en tussendoor naar het strand gaan, ik leef op dit moment een onrealistisch leven en dat realiseer ik mij. Maar dat neemt niet weg dat ik er keihard van geniet. De sfeer op dit eiland is zo fijn, al deze mooie mensen, zoveel geluk en plezier. En tuurlijk zijn er ook minder leuke dingen, maar niemand laat dat overduidelijk merken. Ik word gelukkig van al deze vrolijke mensen overal waar ik kijk.
Woensdag heb ik kaartjes gekocht voor caribbean combo en daar kijk ik heel erg naar uit. Even een avondje wat anders. Ik ben op woensdag ook naar de dokter geweest en mijn pols en enkel zijn behandeld. Ik krijg electrothereapie en mijn pols reageerd daar heel goed op. De medische staff is dit jaar erg betrokken bij het team en dat voelt goed, we gaan met twee vliegtuigen vok met sporters naar Colombia en wij zullen met alle sporters in een soort Olympisch dorp verblijven, ik kan echt niet wachten om dat allemaal mee te maken. Vrijdag hadden wij een wedstrijd mrt pichingolo, die hebben wij met merci rule gewonnen. Zaterdag en zondag zijn de wedstrijden verregend, ik zou zaterdag gooien dus ik baalde er wel van. Ik had die hele dag middag op mambo beach gelegen omdat game pas om 21:30 zou beginnen, maar helaas ging dit niet door. Het begon te regenen toen wij daar aankwamen, en regen hier is niet te vergelijken met de regen in Nederland. Zaterdagavond toen ik thuis kwam had ik per ongeluk mijn schoenen buiten laten staan en de volgende dag kwam ik daar best laat achter. Er lagen plasjes in en ik was bang dat ik ze weg kon gooien. Maandagochtend moest ik om 06:30 trainen, gelukkig heb ik die schoenen droog gekregen dankzij een aantal kranten en mijn ventilator. Ik dacht dat de training niet door zou gaan, maar er zouden mensen van tv komen dus de coaches hebben er alles aan gedaan om een training neer te zetten en dat is ze aardig gelukt. Om 09:15 waren wij klaar en ik voelde al mijn spieren. Maandag was ook vlaggendag, dat houdt in dat er overal feest is en iedereen de dag viert waarop Curaçao een eigen vlag kreeg. Lainbert, een goede vriend van mij, ging met mij mee naar Bandabou, in het dorp Barber werd de vlaggendag op een traditionele manier gevierd en Koning Willem-Alexander en koningin Maxima waren daarbij aanwezig. Toen wij aankwamen lopen vanaf de auto, zag ik dat zij aankwamen rijden onder politie begeleiding. Het was een goede timing, Willem-Alexander heeft nog even naar mij gezwaaid. Ik was heel erg verbrand, want het duurde langer dan ik had gedacht, maar het was heel leuk om mee te maken. Maar dat betekend dat ik weer een beetje dichterbij mijn bruine kleur ben van vorig jaar. Nadat de vlag werd gehezen zijn wij doorgereden naar het verlaten resort, om te gaan snorkelen. Maar omdat het weer de afgelopen dagen zo slecht was, was het water niet heel helder dus zijn we niet lang in het water gebleven.Toen wij terug kwamen ben ik gaan slapen, ik was zo moe en verbrand. Ik weet dat als Shawna dit leest dat ze echt stresst over welke factor zij moet gaan gebruiken als ze eind van dit jaar naar Curaçao vliegt. Ik heb de hele avond series en youtube gekeken en ik ben heerlijk in slaap gevallen. Dinsdag was mijn favoriete van deze week want ik zou naar een asiel gegaan om gewoon een dag lang dieren te kijken en te knuffelen. Helaas was het asiel dicht, dus ik moest nog even wachten. Ik had eigenlijk vanaf het begin daarheen moeten gaan zodat ik vrijwilligerswerk kon doen. Ik merk steeds meer dat ik een soort afkeer krijg tegen vlees en dat ik soms meer geef om dieren dan om mensen. Misschien omdat ik mijn familie al bijna 8 maanden mis, maar ik zit er de laatste tijd echt aan te denken om vegetarisch te worden. Als ik iemand kip zie eten, en dat gebeurd hier opzich elke dag.. dan kan ik daar zo misselijk van worden. In Cuba heb ik konijn gegeten en als ik eraan denk moet ik alweer kokhalzen, maar ik had dus een botje in mijn mond. Naaa daar ga ik zo van over mijn nek, ik hoef dan ook gelijk niks meer te eten. En hier ook als ik naar de Chinees ga merk ik dat ik eerst een kwartier al het vlees uit mijn eten pluk voordat ik uberhaupt een hap neem.
Maar goed, ik had al de hele week uitgekeken naar dinsdag omdat ik gewoon graag wilde zien hoe het hier in een asiel eraan toe gaat. Omdat het asiel dicht was en ik constant zwerfhonden om mij heen zie heb ik 3 zakken hondenbrokken gekocht, die laat ik gewoon in mijn auto liggen en als ik een zwerfhond zie gooi ik een paar brokjes uit het raam. Waarschijnlijk zal een groot deel van de lezers mij voor gek verklaren, maar voor mij voelt het goed. Dinsdagavond had ik met Xiary en Shany afgesproken om weer conditietraining te doen. Zij belde mij al van te voren dat ze iets later zouden zijn, dus ik bleef nog even mijn serie kijken. Uiteindelijk waren ze nog veel te laat, but I love these girls, I can't blame them. Zij bedenken altijd ons conditietraining en dit keer was dat de shuttle run test. 3x 6 keer heen en weer sprinten. Dus 36 sprintjes. Tussen de sets krijg je 2 minuten break, en de tijd wordt gemeten en je mag 5sec verschil hebben met je vorige tijd. Ik heb de test echt onderschat, de eerste 2 sets gingen goed en haalde ik. Tijdens de laatste kon ik echt niet meer, mijn benen voelde als perfect gekookte spaghetti. But we all did it, na deze fijne conditie training begon de training met pinchingolo. Eindelijk kon ik goed laten zien wat ik kon aan slag en iedereen was verbaast, ik zit goed in mijn vel en ik ben blij dat het goed gaat qua conditie en kracht op het veld. Woensdag ochtend moest ik om 09:00 uur weer op het veld staan om te pitchen op een van ons catchers die vanuit Amerika is gekomen. Het was een goede training en ik kan goed met haar werken, mijn arm begon wel pijn te doen. Na deze training heb ik ook besloten om 3 dagen helemaal niks te doen qua softball, ik moest voor mijzelf even rust inplannen voor mijn lichaam anders wordt het in Colombia helemaal niks. Donderdag ochtend ben ik met Lainbert mee naar de gym gegaan. Lainbert gaat ook naar Colombia voor BMX, voor mij is het fijn om iemand te hebben daar naast mijn softbalteam. Om 18:00 uur moesten wij bij FDOK zijn omdat de reispakken werden gepresenteerd, niet wetende dat de meiden van ons team inclusief ikzelf die pakken aan moesten doen en moesten showen voor iedereen.. Maar goed, gelukkig hoefde ik niks te zeggen en de pakken zagen er echt heel goed uit. Wij vliegen over een paar dagen met 80 sporters en staffleden naar Colombia, en dit is het grootste spectakel sinds tijden dus iedereen is excited. Na het event van FDOK hadden wij een wedstrijd om 21:30 met pichingolo, deze hebben wij met 17-1 gewonnen dus we konden snel naar huis. Vrijdagmiddag ben ik eindelijk maar het asiel gegaan, ik keek daar de hele week al naar uit. Donderdagavond waren er zoveel zwerfhonden op het softbalveld, er zijn al 2 zakken hondenbrokken doorheen gegaan in de afgelopen 3/4 dagen. Dus ik ga zeker nog even nieuwe kopen. In het asiel ben ik echt verliefd geworden op zoveel mooie beestjes, maar ik weet dat papa mij uit huis zal zetten als ik nog meer dieren in huis haal. Maar ik heb een tijdje in het hok gezeten met de jonge kittens, en daarna nog met de wat oudere kittens. Als ik straks mijn eigen woning heb wil ik zeker dieren gaan adopteren. Na het asiel heb ik Lainbert opgehaald en zijn we gaan snorkelen bij Jan Thiel, tot half 2, want om 2 uur begon België - Brazilië. Ik heb een hekel aan voetbal, maar het was echt heel gezellig en misschien een beetje raar.. maar ik kon gewoon huilen van geluk omdat er zoveel verschillende mensen bij elkaar stonden, feest vierden en samen waren en dat kan mij heel gelukkig maken. Ik ben gewoon mega emotioneel, het is een familie kwaaltje. Vandaag is het zaterdag, ik heb net mijn ogen open. Vandaag ben ik vrij, ik ga zo naar Jan Thiel om weer even bij te kleuren en vanavond ga ik naar Caribbean Combo waar ik heel veel zin in heb.
En nog een laatste ding, ik heb heel goed nieuws gekregen voor mijn laatste schooljaar, ik heb een stage voor 40 weken in Almere bij zorgfix. Ik ga daar een combinatie doen van thuiszorg en hopsice waar ik echt heel erg naar uit kijk. Ik heb ook een appje gekregen dan ik over ben naar het 4e en laatste jaar dus ik ben helemaal happy. Het is een heel gek idee dat ik volgend jaar afgestudeerd verpleegkundige ben, maar ik kan niet wachten om aan mijn toekomst te beginnen qua werk.
Voor nu wens ik iedereen een fijn weekend en tot volgende week.








  • 07 Juli 2018 - 13:31

    Shawna:

    Wat ben hè toch een heerlijk kind!
    En ja dikke stress over die factor... mijn god.
    Geniet nog lekker daar meisje! En zorg goed voor de diertjes!
    Ben zo blij voor je en dat alles voor volgend jaar ook geregeld is!
    Je bent een topper! Mis jou x ♥️♥️

  • 07 Juli 2018 - 13:51

    Ringo:

    Leuk om te lezen xxx

  • 08 Juli 2018 - 07:12

    Ad:

    Dat was weer een leuk verhaal en leuk dat Willem Alexander naar je zwaait.
    Veel succes in Colombia.

  • 09 Juli 2018 - 08:22

    Edsel:

    Heel leuk verhaal weer Shanna, enjoy life

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanna

Hi lieve mensen, Mijn naam is Shanna en ik studeer verpleegkunde op het mbo college Flevoland. Ik zit nu in mijn derde jaar en de laatste twintig weken ga ik stage lopen in Spanje. Ik ga proberen elke week een blog klaar te hebben zodat ik later alles kan terug lezen en zodat jullie kunnen mee genieten van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 06 Nov. 2017
Verslag gelezen: 678
Totaal aantal bezoekers 21254

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 05 Augustus 2018

CACgames Barranquilla 2018

29 Januari 2017 - 01 Juli 2017

Stage in Spanje

Landen bezocht: