Familie bezoek, operazangers en een sidenote - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu Familie bezoek, operazangers en een sidenote - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu

Familie bezoek, operazangers en een sidenote

Blijf op de hoogte en volg Shanna

14 April 2018 | Spanje, Guardamar del Segura

Wat een heerlijkheid dat mijn familie een week bij mij is geweest. Ookal was mijn tante ziekjes, heb ik hun toch de dingen laten zien die ik erg leuk vind.
De markt, de kerk, de karaokebar, het park bij stage, mijn stageplek en natuurlijk het strand.
Wij zijn ook naar Torrevieja gereden voor het rozemeer, er was niet heel veel aan, maar wel leuk om een keer gezien te hebben.
Maandag had ik een ochtenddienst, daarna ging ik sporten en toen naar hun toe. Dinsdag en woensdag ging ik om 09:00 sporten, daarna lekker met hun naar het strand of de markt en om 15:00 uur moest ik stage lopen. Donderdag was mijn eerste vrije dag, toen ben ik ook om 09:00 uur gaan sporten en daarna de hele dag op het strand gelegen. We hebben zoveel en zo lekker gegeten, maar ook onwijs veel gelopen dus ze zullen met hetzelfde gewicht naar Nederland zijn gevlogen. Mijn moeder had zelfs spierpijn van afgelopen week.
Ik ben blij dat ik ze mee heb gekregen naar de karaokebar, dat was echt een heerlijke avond. Lekker drankjes doen en zingen voor elkaar, want verder was er niemand.
Het aller mooiste vond ik dat ik mijn stageplek kon laten zien, mijn tante en moeder kregen het wel een beetje zwaar tijdens de rondleiding en mijn moeder moest echt huilen toen ik een bewoner ging begroeten die gelukkig weer terug was uit het ziekenhuis. Ik wil niet zeggen dat ik het fijn vind om mijn moeder te zien huilen, maar het geeft mij wel een grote bevestiging dat wat ik doe echt goed is als het haar zo raakt.
Het afscheid was als gewoonlijk weer dramatisch.. ik kan gewoon geen afscheid nemen van mijn familie.
Ik heb zo onwijs genoten van hun aanwezigheid, gelukkig hoef ik ze niet lang te missen want over 44 dagen ben ik voor 3 dagen in Nederland.
Morgen komt mijn aller beste vriendinnetje, die zo toe is aan een welverdiende vakantie. Ik heb zoveel zin in deze week. Ik heb de eer gekregen om haar verjaardag hier te vieren, wij gaan 19 april op haar verjaardag samen met Marcela lekker een dag naar Valencia. Can't wait, best bday ever!! Wij gaan weer mooie herinneringen maken.

Gister hadden Marcela en ik weer lekker half dagje samen, want we missen elkaar wel als we langer dan een dag niet met elkaar zijn. Wij zijn naar het strand gegaan voor een massage. Het was echt super lekker, en toen wij daar lagen zag ik de 4 jongens die mijn moeder, tante en oom de dag ervoor ook op het strand zagen. Twee van die jongens stonden zo mooi te zingen, dus ik stelde voor aan Marcela om ze uit te nodigen naar de karaokebar.            
Zo gezegd, zo gedaan. Uiteindelijk zijn wij eerst met zijn 6e uiteten geweest en daarna richting de karaokebar. Dit was oprecht een van de mooiste avonden. Die jongens zijn operazangers vanuit Ijsland. Ze wonen nu in België om daar professioneel te zingen en zij hebben mij echt overtuigd dat ik naar een opera wil als ik terug ben.         
Wel in België want ik wil hun weer horen zingen. Die jongens kunnen echt niet normaal goed zingen.
Het jammere van de hele avond was dat ik maar 3 uur slaap heb gehad voor stage, niet al te slim, maar ik zal vandaag wel overleven.


Side note:
Nu ik zolang weg ben en een deel van mijn familie weer heb gezien besef ik nog meer hoe ongelofelijk dankbaar ik ben met hun in mijn leven.
Iedereen zegt ook vaak hou je cirkel klein qua vrienden, en dat geldt bij mij zeker. Degene die ik heb, daar hecht ik zoveel waarde aan.
Zij gunnen mij de wereld en dat voel ik echt omdat ik ze zolang niet zie, maar ze steunen mij nog evenveel. En dat is andersom ook echt, later als wij in bejaardenwoningen terecht komen kunnen we elke dag lekker chillen.
En qua familie, ik mis en ik bel ze meer dan toen ik op Curaçao was.
Zeker nu mijn neefje en nichtjes iets groter zijn en blij zijn als ik ze bel, dat kan echt mijn dag maken. Maar nog eventjes en dan kan ik iedereen weer knuffelen voor drie dagen ♡

  • 14 April 2018 - 15:53

    Ineke:

    Lieverd wat heerlijk toch om jouw stukjes te lezen. Je moeder is ape trots en dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik lees alles en ik zou uren met je kunnen praten over ons beroep. Geniet, maak mooie herinneringen. Ik ben ook heel trots op jou en als ik oud ben zou ik wat graag door jou verzorgd willen worden.
    Dikke knuffel xx ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanna

Hi lieve mensen, Mijn naam is Shanna en ik studeer verpleegkunde op het mbo college Flevoland. Ik zit nu in mijn derde jaar en de laatste twintig weken ga ik stage lopen in Spanje. Ik ga proberen elke week een blog klaar te hebben zodat ik later alles kan terug lezen en zodat jullie kunnen mee genieten van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 06 Nov. 2017
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 21254

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 05 Augustus 2018

CACgames Barranquilla 2018

29 Januari 2017 - 01 Juli 2017

Stage in Spanje

Landen bezocht: