1 maand verder - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu 1 maand verder - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu

1 maand verder

Blijf op de hoogte en volg Shanna

03 Maart 2018 | Spanje, Guardamar del Segura

Yes de eerste maand zit erop! Nog 4 maanden te gaan en dan kan ik mijn aller aller aller liefste nichtje weer vasthouden en mijn katten knuffelen. Ik besef wel vaak als we aan het koken zijn of als we gaan eten dat ik deze avonden onwijs ga missen als we weer in Nederland zijn.

Maar wat ben ik aan het genieten hier. Ik voel me echt gelukkig. Ik krijg zoveel complimenten op stage, mijn kontje ontploft bijna door alle veren. (Just kidding)
Zonder dollen ik ben echt heel blij, ik kan zo goed mijn weg vinden op stage. Mijn begeleidster laat mij helemaal los en als ze ziet dat ik een beetje onzeker ben over iets of ik begrijp het niet goed ondersteunt ze me heel goed.
Ik heb deze week voor het eerst een tracheacanule vervangen!! Ik vond het zoooo spannend en die man kan ook niet meer praten dus hij kon niet aangeven of het pijn deed of niet. Maar het ging best soepel en hij keek happy dus het zal goed gegaan zijn.
Medicijnen voorbereiden en delen gaat ook echt goed, ik begroet de mensen alsof ik ze al jaren ken en iedereen zegt ook altijd mucho gracias guapa.

Op maandag hadden we ons nulmeeting met ons Nederlandse stagebegeleidster. Daar kregen we ook te horen dat het met iedereen goed gaat. Tegen mij zei ze zelfs dat de supervisor van stage had gezegd dat ik heeel sterk in mijn schoenen sta en dat ik echt klaar ben om volledig aan het werk te gaan. Ik had ook gelijk weer twee handelingen laten aftekenen!! Super fijn ik zit al op 12 handelingen, in Nederland zou ik dat nooit zo snel voor elkaar krijgen en hier mag ik alles doen en zien.
De stage week ging heel snel voorbij, ik vind het heerlijk om af en toe met de Engelse en Nederlandse patiënten een gesprek te voeren. Soms beginnen ze heel erg te huilen en ik merk ook dat ze het fijn vinden om even aandacht te krijgen. Ze worden vaak een beetje genegeerd of snel behandeld door de taalbarriere en dat is echt zielig.

Donderdagavond begon mijn weekend! Heerlijk, Eva en Wanida kwamen een drankje (iets meer dan 1) bij ons doen. Dat werd erg gezellig en toen hebben we besloten toch nog maar de deur uit te gaan en weer naar de karaokebar te gaan. Daar hebben we echt een van de leukste avonden gehad en rond 05:00 lagen we in bed. Natuurlijk heb ik weer een leuk filmpje voor jullie gemaakt!!

Vrijdag was mega hangoverday, man man man wat hadden wr het zwaar. Marcela en ik hadden de wekker gezet om 9 uur want de nieuwe zou geleverd worden tussen 10:00 en 14:00 uur. Nou om kwart over 9 ging de deurbel, man man man ik schrok met kapot. Staat de huisbaas voor de deur. Dus ik snel wat kleding aan en doen alsof ik me super goed voelde. Maar eigenlijk wilde ik heel graag even kotsen.
Hij begon ook gelijk ons oude bank uit elkaar te halen en het ging allemaal zo snel. De oude bank is nu mijn bed!! Yaaaz eindelijk meer ruimte. Marcela heeft mijn bed op haar kamer dus we hebben beide nu een tweepersoonbed.
Hij zei dat hij even snel iets uit zijn auto moest halen dus ik zag een kans om mezelf even leeg te kotsen, en daarna voelde ik me ook echt stukken beter. Helpt echt guys!
De huisbaas was uiteindelijk weg gegaan omdat hij ook moest wachten tot de nieuwe bank geleverd zou worden. Dat duurde iets langer dan gepland. Ongeveer vijf uur langer! De huisbaas had om vijf uur een afspraak dus die was al weg en ik ging mijn nieuwe tattoo zetten dus Marcela ging wachten tot die mannen eindelijk de bank kwamen brengen.
Ze hadden letterlijk die bank in de verpakking in de woonkamer gezet en toen zijn ze weg gegaan. Like hier is jullie bank zoek het verder maar uit..

Marcela kwam eerst naar mij toe omdat ik mijn tattoo ging laten zetten, waar ik mega blij mee ben! Daarna gingen wij thuis live op Instagram de bank in elkaar proberen te zetten. Het ging gelukkig sneller en soepeler dan wij hadden gedacht. Het was weer een leuke ervaring. De bank is mooi maar niet heel praktisch om samen series op te kijken dus dat wordt lekker elke avond samen in bed.

Vandaag heb ik nog lekker een dagje vrij en het is heerlijk 23 graden met een zonnetje. Het was twee dagen wat donkerder en ik werd al bang dat ik mijn kleur zou verliezen dus die ga ik vandaag weer even bijwerken.
Ik vind het erg spijtig voor jullie dat het in Nederland zo belachelijk koud is en ik geloof er oprecht in dat over 10 jaar de seizoenen zijn opgedraaid. Dat het zomer is in de winter en winter in de zomer.

Nou de blog is eindelijk iets korter geworden! Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden. Sterkte met de kou ik denk vandaag extra aan jullie.



Adios

  • 03 Maart 2018 - 10:01

    Mama:

    Het word steeds stiller in de karaoke bar!!
    Maar leuk om te lezen schat!
    Geniet van de zon.
    Dikke kus.....

  • 03 Maart 2018 - 10:12

    Shawna:

    Wat een heerlijk verhaal weer kind!
    Geniet hier echt van..
    mazzelaar met de zon ben je, ik vries wel dood hier

  • 03 Maart 2018 - 10:12

    Shawna:

    Tot snel lieverd xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanna

Hi lieve mensen, Mijn naam is Shanna en ik studeer verpleegkunde op het mbo college Flevoland. Ik zit nu in mijn derde jaar en de laatste twintig weken ga ik stage lopen in Spanje. Ik ga proberen elke week een blog klaar te hebben zodat ik later alles kan terug lezen en zodat jullie kunnen mee genieten van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 06 Nov. 2017
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 21263

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 05 Augustus 2018

CACgames Barranquilla 2018

29 Januari 2017 - 01 Juli 2017

Stage in Spanje

Landen bezocht: