Poepen in de bosjes en vakanties geboekt!! - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu Poepen in de bosjes en vakanties geboekt!! - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu

Poepen in de bosjes en vakanties geboekt!!

Blijf op de hoogte en volg Shanna

10 Maart 2018 | Spanje, Guardamar del Segura

Hola lieve mensen,

Ik zal vast met de grootste teleurstelling beginnen, er zijn dit keer geen filmpjes van een karaokeavond omdat wij als een stel oudjes de hele week thuis zijn gebleven.
Deze week ging stage wederom weer erg goed, niet hele gekke dingen meegemaakt. Op woensdat is de arts in huis dus dan is alles wat chaotischer, mijn begeleider liet mij ook volledig los en ik deed alles alleen. Dat voelde heel goed, zeker omdat zij verbaast was dat ik mijn weg helemaal kon vinden en wist wat ik moest doen en ik welke volgorde.
Af en toe was ik bij een artsen visite en dan probeerde hij ook alles in het Engels een beetje uit te leggen, super fijn. Het is hier heel normaal dat de arts de hele dag in zijn kamertje blijft en wij door het huis lopen en de bewoners naar hem toe brengen. Het is ook heel normaal om foto's te maken van wonden en alles was niet goed is om dan terug te lopen naar de arts en het hem te laten zien. Call it lazyness or status, whatever you want.

Mijn huisgenootje, ik noem geen namen, had een virus vanuit het huis te pakken. Ik sprak die dag een patiënt die die middag een stuk ging lopen en zoveel last had van diarree dat hij de bosjes in is gegaan, hij had ook veel keelpijn en meerdere mensen uit het huis hadden last van hun keel en zaten aan de schijt. Toen ik met mijn huisgenootje naar huis liep zei ze ook, 'Shan ik kan niet meer, het komt er nu uit'. Dus we zijn van de weg af gegaan en toen is ze ook maar het bos ingegaan. Gelukkig hadden we avond dus het was al donker toen wij terug naar huis liepen. Mijn arme meisje, gelukkig is ze weer beter, alleen nog een beetje verkouden.

Vandaag zaterdag 10 maart ben ik begonnen aan mijn laatste vier verpleegkundige diensten, daarna wisselen Marcela en ik van dienst. Ik ben blij voor haar, en wat minder blij voor mijzelf. Ik kijk er erg tegenop. Verzorgende diensten is hier letterlijk alleen mensen uit bed halen, wassen, aankleden, eten en drinken geven, en heeeel veeel toiletrondes. Ik zal deze maand wel meer interactie hebben met de patiënten, maar ik verwacht geen persoonlijke ontwikkeling. Ook zal ik met de verzorgende diensten meer op PG staan, in de kelder, daar ben ik wel erg benieuwd naar hoe mij dat gaat bevallen.

Het weer is deze dagen echt heerlijk en boven de 20 graden, ik ben zelfs een beetje verbrand. Maar ik moet echt weer werken aan mijn kleur als ik even bruin wil worden als op Curaçao.
Naast mijn diensten en het weer ben ik super blij dat er 3 vakanties zijn geboekt! Mama, mijn oom en tante komen van 8-14 april. 15-22 april komt mijn bff Katja, wij gaan haar verjaardag 19 april vieren in Valencia, mega veel zin in. En van 30 april tot 4 mei komt mijn vader, broertje en schoonzusje om mijn verjaardag met mij te vieren!
Ik kijk echt heel erg uit naar de maand April en om deze lieve mensen weer in mijn armen te sluiten!

Dit was het weer voor deze keer, hoop dat jullie het leuk vonden en blij zijn dat mijn blog eindelijk korter wordt.

  • 10 Maart 2018 - 16:55

    Katja:

    Yaaaas kan niet wachtennnnnn!!

  • 10 Maart 2018 - 17:15

    Ankie:

    Ook super veel zin in

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanna

Hi lieve mensen, Mijn naam is Shanna en ik studeer verpleegkunde op het mbo college Flevoland. Ik zit nu in mijn derde jaar en de laatste twintig weken ga ik stage lopen in Spanje. Ik ga proberen elke week een blog klaar te hebben zodat ik later alles kan terug lezen en zodat jullie kunnen mee genieten van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 06 Nov. 2017
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 21251

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 05 Augustus 2018

CACgames Barranquilla 2018

29 Januari 2017 - 01 Juli 2017

Stage in Spanje

Landen bezocht: