Week 1 is alweer voorbij - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu Week 1 is alweer voorbij - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu

Week 1 is alweer voorbij

Blijf op de hoogte en volg Shanna

04 Februari 2018 | Spanje, Guardamar del Segura

Yes we zijn in Spanje en wat is het mooi hier, elke dag een zonnetje op het balkon. Ik probeer dan ook elke ochtend een half uur tot uur in de zon te zitten aangezien ik in Nederland aardig wat vitamine D heb gemist.

De dag van aankomst werden wij opgehaald door de huisbazen, hele lieve mensen. Zij hebben ons op school in Nederland ook bezocht om kennis te maken. Chantal werd naar haar eigen huisje gebracht en Marcela en ik werden naar ons appartement in Guardamar gebracht.
Wij kregen een korte rondleiding met alle huisregels en uitleg over hoe alles werkt, daarna werden we snel alleen gelaten.
Ik had nog helemaal niks gegeten, behalve de koekjes die ik van mijn tante kreeg op schiphol ♡
Dus het eerste wat wij gingen doen is boodschappen. Op 100m bij ons vandaan zit een grote supermarkt. Voor we het wisten zat ons hele karretje vol, we hadden daarom het karretje maar mee genomen naar ons woning want we konden het echt met geen mogelijkheid tillen.
Na het boodschappen doen hebben wij ons koffers uitgepakt en hebben wij een middagdutje gedaan.
Later die middag hebben wij nog een keer boodschappen gedaan omdat wij toch nog wat dingetjes waren vergeten, maar ik moet zeggen dat ik echt trots ben hoe we dit samen doen.
In de avond gingen wij uiteten, wij hadden op internet een wokrestaurant gevonden dus via Marcela haar maps liepen we daarheen.. of beter gezegd liepen wij daar 20 minuten verder vandaan..
Maar goed een avondwandeling kan nooit kwaad, wij hebben toch maar mijn maps aangezet en toen wij daar aankwamen schrok ik wel een beetje.
Het was zo donker en verlaten, een kapotte voorgevel, het was echt een beetje creepy. Maar goed wij hadden honger dus we liepen maar naar boven.
Het personeel schrok gewoon dat er mensen waren, dat is vaak een teken dat je moet omkeren en iets anders moet gaan zoeken. Het eten werd snel omgeroerd en wij mochten een tafeltje uitzoeken, was niet zo moeilijk want wij waren de enige.
Het eten was redelijk, ik koos een beetje de veilige dingen want ik was echt bang dat ik ziek zou worden. Gelukkig zaten we snel vol en konden wij gauw weer naar huis.

De tweede dag zouden we kijken hoe wij naar ons stage moesten lopen, dat ging heel soepel. De omgeving van stage is super mooi en gezellig, echt goed voor mensen op hun oude dag. Mooie parkjes, gezellige cafeetjes. Ons stagehuis is ook maar 100m lopen van het strand, voor nu is het nog te koud, maar zo fijn dat wij alles lopend kunnen doen. Deze dag hadden wij voor we het wisten een wandeling van 3 uur gemaakt. Toen wij thuis kwamen hebben wij lekker een wijntje gedronken en hebben we de rest van de dag series gekeken.

Op dag drie werd ik rustig wakker met een kopje thee in de zon op ons balkon. Het was maar 15 graden, maar het voelde heel warm. Wij hadden besloten om naar Alicante te gaan met de bus, best een uitdaging. Eerst stapte wij al de verkeerde bus in, maar gelukkig begreep de chauffeur dat wij de andere kant op wilde. Wij kwamen een fotograaf tegen die ook Nederlands sprak en al 17 jaar in Spanje woonde, hij vertelde onderweg waar alle leuke en mooie plekken waren dus dat is mooi meegenomen. Hij gaf ons zijn kaartje voor als we een fotoshoot wilde doen of als wij nog iets wilde weten. Het is nooit verkeerd om iemand in de buurt te hebben die alles weet van de plek waar wij verblijven.
Alicante was leuk maar ik had meer verwacht, wij zijn blij dat we in Guardamar wonen. Het voelt hier toch meer Spaans. In Alicante heb je veel winkels die ze in Nederland ook hebben, dat is fijn, maar als ik in Spanje woon wil ik ook echt de Spaanse cultuur voelen, zonder al te veel toerisme.
Wij gingen lunchen in Alicante in een tapas restaurant, niemand sprak engels, top daar gaan we dan met ons gebrekkige Spaans.. uiteindelijk heerlijk gegeten. Een bakpatat met een geporceerd ei erop. Weird ass combo maar het was echt lekker. Tussendoor kwam er steeds iemand langs met verschillende tapas.
Overal waar wij nu hebben gegeten kregen we na de rekening een shotje van het huis, ik ben benieuwd of dat normaal is of dat alleen 'toeristen' dat krijgen.

Toen wij thuis kwamen hadden we afgesproken met de vier meiden die ook bij Casaverde gaan stage lopen. Wij gingen wat eten aan het strand en het was een gezellige avond. Wij hebben gelijk ons appartement laten zien en we hadden afgesproken dat wij de volgende dag naar hun zouden gaan. Het is leuk om zo snel al mensen te leren kennen met wie ik de komende vijf maanden dit avontuur ga delen.

Als ik tussendoor deze blog terug lees denk ik echt waarom zouden mensen dit willen lezen. Maar de eerste dagen krijg je zoveel indrukken dat ik het niet korter kan beschrijven. En als het je niet interesseerd dan ben je waarschijnlijk al gestopt met lezen

  • 04 Februari 2018 - 12:40

    Ankie:


  • 04 Februari 2018 - 12:42

    Ankie:


  • 05 Februari 2018 - 07:48

    Joke:

    Lieve Shanna, wat een leuk verslag weer. Ik ben blij dat je het de eerste week al heel leuk hebt gehad. Als ik het uit je eerste verslag goed begrepen heb, begin je deze week met het echte werk: “De stage”. Veel sukses en ik kijk met plezier uit naar je volgende verslag. Veel liefs Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanna

Hi lieve mensen, Mijn naam is Shanna en ik studeer verpleegkunde op het mbo college Flevoland. Ik zit nu in mijn derde jaar en de laatste twintig weken ga ik stage lopen in Spanje. Ik ga proberen elke week een blog klaar te hebben zodat ik later alles kan terug lezen en zodat jullie kunnen mee genieten van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 06 Nov. 2017
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 21253

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 05 Augustus 2018

CACgames Barranquilla 2018

29 Januari 2017 - 01 Juli 2017

Stage in Spanje

Landen bezocht: