THE END - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu THE END - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu

THE END

Blijf op de hoogte en volg Shanna

29 Juli 2018 | Curaçao, Curaçao

Helaas wij zijn uitgeschakeld maar wat ben ik ongelofelijk trots. Wij hebben gevochten tegen onwijs sterke teams, Mexico wist niet eens dat wij bestonden en wij hebben maar met 3-2 van hun verloren. Ik heb mijn beste en laatste wedstrijd tegen Puerto Rico gegooid, maar ook in deze wedstrijd kwamen we tekort aan slag. Dit toernooi was voor mij soms heel frustrerend dat ik geen 1 keer een kans heb gekregen om aan slag mijn steentje bij te dragen, ik weet wat ik kan en het team kwam op de honken alleen er kwam steeds niemand binnen. Het was iets waar ik even goed om moest huilen en het daarna moest accepteren. Dit is mijn laatste softbaltoernooi, volgend jaar zal al mijn focus liggen bij mijn afstudeerjaar. Ik ben trots en dankbaar dat ik dit heb meegemaakt, ookal hebben wij 5 van de 6 wedstrijden verloren, wij hebben Curaçao softbal terug in beeld gebracht. Iedereen hier op de campus sprak over het softbalteam van Curaçao, wij hebben als enige een pagina in de krant gekregen van Barranquilla. Ik vind het een eer en dat laat maar zien dat wij eigenlijk ook een beetje gewonnen hebben. 3 van ons tegenstanders gaan hierna gelijk door naar Japan voor het WK, voor hun onwijs zwaar 2 grote toernoois achter elkaar, maar dat laat zien wat het niveau hier is. Mijn arm is heel blij dat wij klaar zijn met spelen, ik heb echt veel drukpijn en ik zal in Nederland misschien nog langs de dokter moeten. Ik heb een tweede echo laten maken bij de artsen van Costa Rica omdat ik na de wedstrijd tegen Colombia en hele grote blauwe plek kreeg. Toen ze beter keken, dachten ze een microfractuur te zien in mijn onderarm. Als dat zo is kan dat gevolgen hebben voor later als ik groter ben en natuurlijk voor mijn werk in de toekomst. Dus dat zal ik nog in de gaten houden. Woensdag 25 juli was ons eerste vrij dag! Lainbert kwam deze dag aan in Barranquilla en wij gingen van 11 tot 16 uur naar een shoppingmall. Gelukkig kon ik Lainbert nog even zien voordat wij weg gingen. De shoppingmall zou een outlet zijn maar alsnog wat alles echt duur. Als ik de prijzen gingen omrekenen kwam ik vaak op 5 tot 10 euro korting, nou dat vind ik voor een outlet geen korting. Ik heb schoenen gekocht voor mijn kleine vriendin die ik zondag 29 juli weer in mijn armen kan sluiten op Curaçao.
Ik vond tot 16:00 uur in de mall nogal overdreven, maar goed. Ik heb deze dag 10km gelopen, dus mijn benen waren niks meer waard. Toen wij terug kwamen heb ik mijn laatste was opgehaald en heb ik de rest van de avond een beetje rond gelopen en zijn wij naar de gameroom geweest voor tafeltennis, tafelvoetbal en poolen. Ik was kapot dus ben niet te laat naar bed gegaan.
Donderdag 26 juli is de dag van de halve finale en de finale. De halve finale wordt gespeeld door Puerto rico tegen Cuba en de winnaar daarvan speelt tegen Mexico. Cuba is goed terug gekomen tijdens dit toernooi dus ik ben benieuwd of zij nu doorzetten. Om 15:00 uur zijn wij met de bus naar het veld gegaan, je kon ervoor kiezen om naar een andere shoppingmall te lopen, waar alles net nog iets duurder was of je kon op het veld blijven tot de game begon. Ik ben op het veld gebleven omdat het tijdens de halve finale al steeds drukker werd. Cuba verloor de wedstrijd dus de finale zal zoals verwacht tussen Mexico en Puerto Rico gaan. De finale was echt mega spannend, het werd een tie-break en in de 8e inning heeft in mijn ogen de coach van Mexico een grote fout gemaakt om een slagvrouw te laten slaan van Puerto rico die elke game al homeruns slaat, net zoals deze keer. De wedstrijd stond gelijk 4-2 en Mexico haalde dat niet meer in met hun slagbeurt. Puerto Rico heeft het toernooi terecht gewonnen. Na de finale was een weer een grote danskring ontstaan voor ons deur met alle landen, iedereen hing daar een beetje omheen. Zwemmen ging vrijdag 27 juli in de ochtend weg dus we hebben afscheid genomen van hun.
Tijdens het ontbijt vrijdag 27 juli hoorde ik dat de herensoftbal competitie om 11:30 uur zou beginnen.
Ik hou echt van heren softbal, dat gaat zo bizar hard. Ik ben met Richelle, Lernnerth, Agatha en Chape naar de wedstrijd gegaan. Het was super heet dus na een paar inningen zijn we naar de mall gelopen.
Ik had in de ochtend al mijn koffer gepakt dus daar hoefde ik niet meer aan te denken. Toen wij terug kwamen van de mall ben ik ook nog even in slaap gevallen. Iedereen had een individueel gesprek met de staff, en mijn gesprek was pas een van de laatste dus ik kon lekker lang rusten.
Wij kregen feedback en een cijfer, ik kreeg een 6 voor mijn prestatie en dat vind ik prima. Ik ga er geen punt van maken of mij er slecht door voelen. Deze hele ervaring was zo iets groots en dat neemt niemand van mij af. Ik heb mijn softbalcarriére heel mooi afgesloten. De laatste wedstrijd die ik heb gegooid was de wedstrijd tegen Puerto Rico, tegen het advies van de dokters in heb ik de wedstrijd van mijn leven gegooid. Ik voelde me goed met een hoop pijnstillers, mijn ballen werkte en ik hield het goed vol. Aan slag kwamen wij zoals altijd te kort dus na die wedstrijd brak ik ook wel. Ik had alles gegeven en als nog win je je laatste game ooit op die niveau niet. Dat was moeilijk, maar ik ben trots.
Zaterdag 28 juli, gingen wij eindelijk naar huis! Ik kon niet wachten om terug te zijn op Curaçao, de vluchten rm het wachten was prima te doen. Op Bogota hebben Mientje ons eerste alcoholische drankje genuttigd em dat was zalig. Toen wij op Hato aankwamen werd mijn autootje voorgereden en moest ik opzoek naar mijn appartement die ik had gehuurd voor 1 nacht. Na lang zoeken kwam ik aan in een veel te grote villa, met zwembad en een uitzicht waar je u tegen zegt. Het is nu 07:30 uur en over 5 uurtjes kan ik een deel van mijn familie ophalen en knuffelen, ik kijk er zo naar uit. Ik heb veel te kort geslapen maar ik ben te excited. Ik ga nog even een week genieten van dit mooie eiland met hun aanwezigheid en dan vlieg ik na 8 lange maanden eindelijk weer naar huis.
Ik zal nog een laatste blog schrijven over mijn beste herinneringen van de afgelopen maanden, maar voor nu was dit het. Ik ben echt verbaast hoeveel mensen dit iedere week hebben gelezen, heel erg bedankt daarvoor. Ik vond het leuk om te doen.
Fijne zondag en een mooie week. Tot volgende week Nederland!!




  • 29 Juli 2018 - 12:16

    Mama:

    Een 6?? Je hebt zo goed staan gooien. Maar zoals jij zegt we maken ons er niet druk om!
    Jij hebt de tijd van je leven gehad in ieder geval!
    Zoals altijd ben ik erg trotst op je dat je alles maar in je eentje doet aan de andere
    kant van de wereld.
    Ga lekker genieten schat deze laatste week.

    Ik kan niet wachten tot het maandag is!!

    Dikke kus van mama
    Xxx

  • 29 Juli 2018 - 12:50

    Edsel:

    Heel leuk om het lezen Shanna.
    Geniet er nog maar even van xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanna

Hi lieve mensen, Mijn naam is Shanna en ik studeer verpleegkunde op het mbo college Flevoland. Ik zit nu in mijn derde jaar en de laatste twintig weken ga ik stage lopen in Spanje. Ik ga proberen elke week een blog klaar te hebben zodat ik later alles kan terug lezen en zodat jullie kunnen mee genieten van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 06 Nov. 2017
Verslag gelezen: 1112
Totaal aantal bezoekers 21219

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 05 Augustus 2018

CACgames Barranquilla 2018

29 Januari 2017 - 01 Juli 2017

Stage in Spanje

Landen bezocht: