Genieten op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu Genieten op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu

Genieten op Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Shanna

02 Juni 2018 | Curaçao, Willemstad

Nou daar zit ik dan vrijdagochtend 06:50 uur bij de gate, veel te vroeg maar goed. Liever te vroeg dan te laat he!
Om 04:15 uur ging de wekker, daarvoor was ik al wakker aangezien ik de dagen in Nederland heel slecht heb geslapen. Ik had gedoucht en met mijn katten geknuffeld totdat we naar schiphol gingen rijden. Het is een hele mistige dag dus ik hoop dat de piloot door mist kijkende ogen heeft, want het geeft mij wel een beetje stress.
De bagage dropoff was nog dicht toen ik aankwam, ik stond als eerste in de rij zodat ik daarna nog even met mijn familie kon knuffelen. Toen ik mijn koffer had ingeleverd, werd de hele rij van Curaçao weg gestuurd naar een andere bagage dropoff, je begrijpt wel dat ik heel veel stress heb op dit moment of mijn koffer nu wel of niet in Curaçao aankomt. Fingers crossed anders wordt het lastig softballen zonder handschoen. Bij de douane werd ik zoals altijd weer op drugs en explosieve gecheckt, mijn haar moest onderzocht worden, gelukkig had ik daar toch geen aandacht aan besteed vanochtend maar uiteraard was alles helemaal goed. Ik moet zeggen dat ik die mannen bij de paspoort controle altijd zo leuk en vrolijk vind. Ze zijn altijd heel knap, ze vragen hoe het gaat, ze lachen met je, het doet mij goed om zo mijn reis te beginnen.
Ik heb gister nog pure Melatonine gekocht bij het kruidvat, dus ik hoop dat ik in het vliegtuig lekker zal slapen totdat ik weer ben geland, maar het zal wel niet zo een feest zijn.
Ik heb de afgelopen paar jaar al best vaak gevlogen, maar nog steeds schiet mijn bloeddruk die dagen een aardig stuk omhoog, ik vind het maar niks om zolang in de lucht te hangen. Om 08:30 uur gaan we pas boarden, dus ik verveel mij nogal. Met driekwartier vertraging zijn we eindelijk de lucht in gegaan, ik zat tussen twee mensen in en het was zo verdomd krap. Ik had die Melatonie genomen, maar dat heeft totaal niet geholpen. Af en toe viel ik wel in slaap, maar ik heb vijf films gekeken en toen waren we er. Gelukkig was mijn koffer ook op Hato aangekomen, Cesar, de jongen waar ik verblijf heeft mij opgehaald. Het is een heel groot en ruim huis, en mijn kamer heeft airco en een ventilator. Ik moest als eerst even douchen en een middagdutje doen, ik had door alle dagen in Nederland echt een slaaptekort.
Toen ik om half 5 weer wakker werd zijn we naar sambil gereden voor een simkaartje. Ik vind het heerlijk om weer op het eiland rond te rijden waar bijna geen regels zijn en iedereen de eigen gemaakte regels kent. Ik schrok wel weer van de hoeveelheid zwerfhonden, het zijn er echt zoveel meer dan vorig jaar en veel lopen al met gebroken poten.
Na sambil zijn we thuis rtlxl gaan kijken totdat ik honger kreeg, ik wilde heel graag bij wilhelmina eten. Na het heerlijke eten zijn we naar post 6 gereden, de softbalclub waar twee wedstrijden waren. Het was leuk om de meiden en coaches weer te zien, maar ik was zo moe dat ik niet de wedstrijd heb afgekeken. De volgende ochtend werd ik om 05:30 wakker. Dat is half 11 of half 12 in Nederland, dat gebeurd mij nooit, dus ik was er blij mee. Cesar had een verrassing voor mij geregeld en dat is dat wij deze ochtend naar klein curaçao gaan, een vriendin van hem had nog twee plekjes op de boot dus wij konden mee. Echt super lief en totaal onverwachts, ik moet nog wel even een zonnebrand scoren met een hogere factor dan 10 want daar verbrand je levend. Klein Curaçao zal mij echt goed doen, rond een uur of 16:00 zullen we terug gaan, dan thuis gaan eten en ik ben de hele avond lekker alleen thuis dus ik ga opnieuw mijn koffer inpakken want morgen ochtend om 10:00 uur moet ik op Hato staan om naar Cuba te vliegen. Helaas is klein Curaçao niet door gegaan, het weer zit niet mee vandaag. Het is erg bewolkt en de zee is te ruw om op te varen. Deze eerste 3 dagen zijn dus al zo veel bewogen en zo heerlijk.
Ik denk dat de dagen langer duren als je geen gehaast gevoel hebt in je leven. In Nederland gaat de tijd zo intens snel omdat je overal heen rent en geen rust hebt in je lijf, tenminste dat gevoel heb ik heel erg. Nu ik hier ben, voel ik mij zo anders. Gelukkig en rustig en ik kan zoveel doen op een dag, en ook nog eens heel bruin worden!

Ik wens jullie een hele mooie week en ik zal jullie volgende week alles vertellen hoe het op Cuba is en hoe mijn softbalskills zijn, want die worden daar weer eens getest. Ik had nog even opgezocht het voelt maar als 38 graden op Cuba, dus ik ben benieuwd hoe ik dat twee weken overleef met een jetlag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanna

Hi lieve mensen, Mijn naam is Shanna en ik studeer verpleegkunde op het mbo college Flevoland. Ik zit nu in mijn derde jaar en de laatste twintig weken ga ik stage lopen in Spanje. Ik ga proberen elke week een blog klaar te hebben zodat ik later alles kan terug lezen en zodat jullie kunnen mee genieten van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 06 Nov. 2017
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 21236

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 05 Augustus 2018

CACgames Barranquilla 2018

29 Januari 2017 - 01 Juli 2017

Stage in Spanje

Landen bezocht: