Suprise party gekregen en twee dagen Benidorm! - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu Suprise party gekregen en twee dagen Benidorm! - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu

Suprise party gekregen en twee dagen Benidorm!

Blijf op de hoogte en volg Shanna

15 Mei 2018 | Spanje, Guardamar del Segura

Schoon van binnen en van buiten begon ik weer aan een nieuwe reeks ochtenddiensten als verpleegkundige.
Marcela en ik hadden een mystery guest op bezoek, het was echt super gezellig. Er werd heerlijk gekookt, veel gegegen, veel gelachen en wij hebben eigenlijk alle dingen laten zien die wij aan de rest van de visite ook hebben laten zien.
Helaas heb ik dinsdag iets verkeerds gedaan in de gym waardoor ik intense pijn in mijn onderrug had. Ik kon alleen maar staan of liggen en de hele dag pijnstillers slikken. Ik maakte me over alles zorgen, mijn stage, softbal, mijn laatste dagen hier, ik heb mezelf helemaal gek gemaakt. Op werk stuurde ze mij vrij snel naar huis, ik moest naar centro de salud om ernaar te laten kijken, maar ik kon niet geholpen worden omdat ik blijkbaar mijn europese zorgpas ben verloren waardoor ik niet verzekerd was. De volgende dag had ik gebeld naar prive klinieken maar die zaten allemaal vol, dus ik moest het doen met pijnstillers en zalfjes van werk.
Opzich gaat het nu wel stukken beter, ik ben alleen nog erg stijf, maar dat zal wel weg trekken.
Na mijn laatste dienst zei Marcela dat zij een verrassing voor mij had, daar hou ik helemaal niet van dus ik hobbelde snel naar huis. Zat er in ons keuken een lief vriendinnetje uit Benidorm, ik was heel blij om haar weer te zien. Ik ging even douchen, Marcela ging mijn broeken naaien aangezien ik daar constant uitscheur (ik maak mezelf wijs dat het komt omdat ik elke dag naar de gym ga) en daarna gingen wij lekker lunchen. Chantal wilde graag de boulevard zien en Marcela wilde naar huis omdat ze moest poepen.. ik dacht al okay raar want Chantal is er eindelijk en jij wilt naar huis. Maar goed ik ben met Chantal naar de boulevard gelopen en uiteindelijk was ik het ook wel zat dus ik wilde ook naar huis. Chantal bleef maar tijd rekken, ik wilde haar echt over mijn schouder gooien, maar mijn rug had het al zwaar. Toen we eindelijk thuis waren moest ik gewoon even slapen, ik lag eindelijk in bed, komt Marcela naar me toe, 'kom je naar het dak?!' Dus ik zei nee even hier half uurtje liggen dan kom ik wel, werd ze beetje geirriteerd, dus ik dacht al zal wel aan mijn moeheid liggen. Uiteindelijk had ik toch maar wat kleding aan gedaan, een badpak en een kort broekje en toen liep ik naar boven toe. Toen ik de deur open deed stond Ellemieke daar en een Spaanse collega van ons. Ik dacht echt wat doen jullie op mijn dak, ik begreep er niks van. Tot mijn lieve vriendinnetje zei 'Suprise babe, nog voor je verjaardag'. Echt zo lief, ze had dit al zolang geregeld, zoveel mensen uitgenodigd die uiteindelijk niet konden komen. Maar ik waardeer dit zo erg, het was heel gezellig. We hebben lekker pizza's gegeten en uiteindelijk zijn we nog naar de karaokebar gegaan.
Zondag ochtend zijn we met samen met Chantal richting Benidorm gegaan, we hadden daar een goedkoop hotel geboekt zodat wij een nachtje konden blijven en meer tijd hadden om Benidorm te ontdekken. Toen wij na ongeveer 2 uur in Benidorm waren aangekomen hebben we gelijk siësta gehouden in het hotel, na de karaokeavond van zaterdag, waar aardig wat alcohol heeft gevloeid, en de reis naar Benidorm toe waren we best een beetje kapot.
Toen wij wakker waren zijn we naar de boulevard gelopen om na 4 maanden eindelijk kroketten te eten. We waren zo enthousiast en ik heb van elke had genoten. Ik voelde me eht heel gelukkig. Ik had een saté kroket en een rundvleeskroket. Naast deze hollandse snacktent zat een pub waar alleen maar hele dronken Engelse stonden. Ik keek mijn ogen uit, die mensen komen echt van een andere planeet. Ik hoop niet dat ik iemand beledig maar man man man wat een volk. Een van die dronken gasten kwam ook zomaar bij ons zitten met een gaar verhaal dat hij in Amsterdam een broodje met boter bestelde en rechts van hem keek en een enorme dildo zag. Uiteindelijk kwamen zijn vrienden en die boden hun excuses aan.
Toen wij helemaal voldaan waren zijn we een stukje gaan lopen over de boulevard en uiteindelijk zijn we ergens wat gaan drinken, ook daar hebben de Engelse ons verbaasd. Op het filmpje kun je zien dat een van de opa's die voor ons zat zich had uitgekleed en met zijn spongebob onderbroek bij de danseres was gaan staan voor een dansje.



Deze mensen kennen geloof ik echt geen schaamte. Het uitgaansleven begint pas rond een uur of 00:30 en wij hadden ook geen honger meer dus toen wij weer op de kamer waren zijn we maar weer gaan liggen. Je moet toch iets als je twee dagen in Benidorm bent. Nee zonder dollen, als ik het zo vertel lijkt het alsof we niks doen. Maar op elke hoek moesten wij natuurlijk een kleine fotoshoot houden en Benidorm ligt op een berg dus ons benen hadden gewoon wat extra rust nodig voor de lange nacht die wij nog voor ons hadden. In deze 2 dagen Benidorm hebben wij volgens de stappenteller ongebeer 30km gelopen. Toen wij rond 21:00 uur weer wakker werden hebben we ons klaar gemaakt, we hebben lekker gegeten bij Taco Bell en daarna zijn wij naar het Engelse gedeelte van Benidorm gelopen. Toen we de hoek om kwamen van de straat waar het helemaal los ging werden we gelijk aan ons arm getrokken voor gratis shotjes, de volgende tent bood gratis cocktails aan en zo gingen we maar door. Op een gegeven moment heb ik maar een despo besteld en rustig aan gedaan. Ik kon die hele avond rustig zitten en mij vermaken door alle gekke mensen om ons heen. Ik kan me niet meer herinneren dat ik zo dronken ben geweest als deze mensen en ik denk dat mijn familie daar heel blij mee zal zijn. 1 ding heb ik wel geleerd hier, als ik ooit een man krijg en hij wilt mega graag met mij trouwen, dat kan. Maar zijn vrijgezellenfeest is zeker niet in Benidorm! Dan gaat het hele feest niet door. Rond half 2 zijn we naar het Spaanse gedeelte gelopen, we waren de drukte en gekheid van de Engelse echt zat. We zijn in een hele gezellige gaybar geëindigd. We stonden op het podium, en op een gegeven moment werden we er afgestuurd want er kwam een dragqueen show. Er hing een heerlijke sfeer en ik kan zo genieten als iedereen volledig zichzelf kan zijn. Er zijn deze dagen twee mensen naar mij toe gekomen, de ene vroeg of ik Shakira was en de ander of ik Alicia keys was. Blame it on the alcohol. Toen we het om 02:45 zat waren zijn we naar huis gelopen, in de straat kwam nog een man naar ons toe gerend, hij had alleen een klein onderbroekje aan en zijn billen kwamen door twee gaten. Hij riep nog 'no problem', dit was een mooie afsluiter van deze bijzondere nacht. Ik heb zoveel gezien, en ik weet niet of ik daar al te blij mee ben maar ik kan zeggen dat dit weer een hele ervaring opzich was. Marcela en ik hadden maandag de wekker om 08:00 uur gezet, want dan zou de ontbijtzaal open gaan. Chantal bleef liggen. We hebben ons in wat kleding gehezen en met ons brakke hoofd zijn we naar beneden gelopen, ik had echt veel gegeten zodat ik daarna nog lekker drie uurtjes kon slapen voordat we ons moesten klaar maken en uitchecken.



Toen wij zijn uitgecheckt zijn we naar Chantal haar huisje gegaan om dat even te zien en daarna zijn we met heel veel vertraging naar huis gegaan. We moesten zolang wachten op de laatste bus, het kan bij ons ook nooit een keer helemaal soepel gaan, dus wij zijn al minder chagrijnig als het weer voor de zoveelste keer gebeurd. Ik moet zeggen dat ik nog steeds super blij ben dat wij in Guardamar wonen, alle plekken waar wij zijn geweest waren leuk, maar ik ben ook heel blij als wij weer naar ons rustige dorpje kunnen. Helaas ben ik hier nog maar 13 dagen. Marcela en ik gaan van elke dag genieten. Vlak voordat ik weg ga gaan we nog twee nachten in een hotel in Guardamar, dat heb ik als verjaardagscadeau van Mars gekregen. Elke dag dat ik besef dat ik al bijna naar huis ga krijg ik tranen in mijn ogen. Het is heel dubbel, ik vind het moeilijk om Marcela achter te laten maar ik kan niet wachten om al mijn dierbare vrienden en familie weer te zien, als is het maar voor 4 dagen. Ik hoop dat lieve Evine mij nog herkend en dat Teun heel blij zal zijn om mij te zien. En ik kan natuurlijk weer lekker met mijn katten slapen!
Ik ben vanochtend vroeg opgestaan voor de sportschool en nu lig ik op het dak in de zon.
Nog maar 7 stage dagen en de rest van de dagen ben ik vrij.

Ik wil nog even zeggen dat ik het echt waardeer dat jullie mijn blogs lezen en dat ik zoveel positieve reacties erop krijg.
Heel erg bedankt!

  • 15 Mei 2018 - 11:08

    Ad:

    Jij maakt wat mee zo. Die Engelsen zullen wij nooit begrijpen. Succes met je laatste 2 weekje

  • 15 Mei 2018 - 16:19

    Resie:

    Super lief van Marcela!! Wat zullen jullie elkaar vreselijk gaan missen.
    Leuk verhaal weer schat!

    Kom maar gauw eventjes naar huis!!

    Dikke kus! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanna

Hi lieve mensen, Mijn naam is Shanna en ik studeer verpleegkunde op het mbo college Flevoland. Ik zit nu in mijn derde jaar en de laatste twintig weken ga ik stage lopen in Spanje. Ik ga proberen elke week een blog klaar te hebben zodat ik later alles kan terug lezen en zodat jullie kunnen mee genieten van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 06 Nov. 2017
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 21221

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 05 Augustus 2018

CACgames Barranquilla 2018

29 Januari 2017 - 01 Juli 2017

Stage in Spanje

Landen bezocht: