Here we go! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu Here we go! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Shanna Vrede - WaarBenJij.nu

Here we go!

Blijf op de hoogte en volg Shanna

29 Januari 2018 | Nederland, Nederland

Yes lieve mensen, vanuit het vliegtuig komt mijn tweede blog online.

 
Eindelijk is het zover, vannacht ging om 03:00 mijn wekker, ik heb geen oog dicht gedaan want ik vind het toch wat spannender dan verwacht. Tussen half 5 en 5 uur stonden mijn familie en vriendinnetjes op Schiphol, gelukkig is het nooit te vroeg om lekker te janken alsof we elkaar nooit meer gaan zien. Ik ga jullie onwijs missen, maar ik zal jullie vaak genoeg bellen.

Mijn koffer had ik al een week geleden zo goed als ingepakt. Dat was echt nog even een stresspuntje. Hoe pak je in hemelsnaam 1 koffer in voor een half jaar, mijn handbagage zat al snel vol met schoenen, een laptop en mijn schoolmap. Gelukkig mocht ik vacuümzakken lenen van mijn tante en oom, daardoor kan ik nu alles meenemen wat ik mee wil nemen, ook al weet ik dat ik een deel misschien niet eens zal gebruiken, but you’ll never know.

Ik heb de laatste drie maanden zoveel kunnen werken dat ik vijf maanden huur vooruit heb betaald. Dat had ik voordat ik naar Curaçao ging ook gedaan en dat scheelde echt, dus ik ben heel blij dat ik dat deze keer ook weer heb kunnen doen. Nogmaals, zonder mijn oude werkgevers zat ik nu echt niet met zo’n goed gevoel in het vliegtuig en was dit waarschijnlijk helemaal niet mogelijk, dus ik ben echt heel dankbaar. Breng daarom allemaal even een bezoekje aan Kinepolis Almere, ik ga mijn managers en collega’s echt wel missen ook al zullen sommige blij zijn dat ik weg ben :P.

Marcela, Chantal en ik komen ongeveer om 10:00 aan in Spanje, dan worden wij naar ons appartement gebracht waar wij eerst een week lekker de buurt kunnen verkennen, kunnen genieten van het weer en op ons gemak kunnen kijken hoe de Spaanse cultuur werkt. Wij kijken al zolang uit naar deze week, het is heerlijk om zo’n mooi avontuur met een weekje vakantie te beginnen.

Zondag 4 februari begint de campusweek, dit vindt plaats op een universiteit in Alicante. Wij moeten hier met eigen vervoer naartoe gaan, dus wij hebben alvast contact gezocht met de andere vier meiden met wie wij stage gaan lopen in Guardamar casaverde. Wij gaan met de bus en de taxi naar de campusweek en ik hoop zo dat wij niet verdwalen, want ik ken mezelf. Dus ik heb mijn hoop gevestigd op de andere meiden.

Tijdens de campusweek gaan we drie dagen een paar belangrijke verpleegtechnische handelingen examineren, super snel en spannend maar dat geeft mij een goed gevoel als ik straks aan het bed sta van mijn Spaanse patiënten. Ik denk dat het voor een verpleegkundige student veel fijner is om eerst een medestudent te injecteren of een zonde in te brengen dan bij een echte patiënt. Zeker een patiënt waarbij je een taalbarrière gaat hebben.

De hele campusweek zal begeleid worden door Spaanse docenten en artsen, dus dat zal mij hopelijk helpen op mijn stageplek qua taal.

De andere dagen worden gevuld met activiteiten, wij zullen in deze week alle andere studenten leren kennen die verspreid zitten in en rondom Alicante.

Ik kan niet wachten om jullie te vertellen hoe deze week is geweest, ik kijk er heel erg naar uit om zo vroeg al zoveel te leren. Ik hou jullie op de hoogte maar voor nu moeten jullie nog even wachten.


Adios Amigos!


  • 29 Januari 2018 - 06:47

    Mama:

    Pas goed op jezelf lieverd! En geniet van deze mooie ervaring!
    Ik hou van je lieve schat. Tot snel!

  • 29 Januari 2018 - 07:22

    Joke:

    Lieve Shanna, goede teis, heel veel sukses en plezier daar.
    Dikke kus

  • 29 Januari 2018 - 07:36

    Lisanne:

    Lieverd, ben echt weer super trots op je! Geniet ervan en ik zie je snel! Xx

  • 29 Januari 2018 - 07:50

    Aleesha:

    We gaan je zeker missen op het werk! Heeel veel succes lieverd, dit kan jij!
    Hee leuk dat je je avontuur blogt. Zal het zeker volgen :)

  • 29 Januari 2018 - 08:46

    Shawna:

    Ben weer zo trots op jou kind!
    Ga genieten lieverd, en tot snel ♥️

  • 29 Januari 2018 - 09:16

    Cathy :

    Super trots op je
    Xxx

  • 29 Januari 2018 - 09:52

    Michel:

    Zo trots op je Shanna wat jij in die paar maanden al gedaan bereikt en geregeld hebt om dit voor jezelf weer te realiseren
    Geniet enorm van dit zeer leerzame avontuur en heel veel plezier ook daar
    Love you

  • 29 Januari 2018 - 09:52

    Ankie Saan:

    geniet er van daar in Spanje.
    Ad en ik zullen je zeker missen op
    de dagen dat je ons kwam helpen
    met oppassen op de kleinkinderen.

  • 29 Januari 2018 - 09:52

    Ad:

    Shanna je bent een kanjer. Je hebt het toch in die paar maanden maar even voor elkaar gekregen.
    We gaan onze "nanny" de komende maanden wel missen maar komen zeker een keer naar je toe.
    Succes en vooral grnietrn!

  • 29 Januari 2018 - 11:30

    Kat:

    Genietse shan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shanna

Hi lieve mensen, Mijn naam is Shanna en ik studeer verpleegkunde op het mbo college Flevoland. Ik zit nu in mijn derde jaar en de laatste twintig weken ga ik stage lopen in Spanje. Ik ga proberen elke week een blog klaar te hebben zodat ik later alles kan terug lezen en zodat jullie kunnen mee genieten van wat ik allemaal meemaak.

Actief sinds 06 Nov. 2017
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 21227

Voorgaande reizen:

01 Juni 2018 - 05 Augustus 2018

CACgames Barranquilla 2018

29 Januari 2017 - 01 Juli 2017

Stage in Spanje

Landen bezocht: